Brain Teasers
Brain Teasers Trivia Mentalrobics Games Community
Personal Links
Your Favorites
Browse Games
All card games
Popular games
Easy to learn

1 Player
2 Players
3 Players
4 Players
5 Players
6 Players
7+ Players
More ways to get Braingle...
rss

Card Games > I Doubt It


 

Other Names:Butterscotch, Bull, Peanut Butter, Cheat
Fun:****
Complexity:*
Players:2 - 12
More details: Pagat.com (external link)
Wikipedia (external link)
 Add To My Favorites

 

This is a bluffing game where people take turns playing cards from their hand face down onto the table according to some rule and declaring what was played. You do not need to tell the truth. If another player thinks that the rule has been broken, they can say "I doubt it" and turn over the cards to check. Whoever was wrong, must take all the cards on the table. The goal of the game is to get rid of all your cards.

This game is also known by some other, more colorful, names which we cannot reprint here.




Rate It

If you become a registered user you can vote on this game and participate in the discussion.

 


Comments

LOL97*

posted 3190 days ago

We played that once. It was pretty fun.



tintiniscoolAus*

posted 3189 days ago

Love this game!!! If you think ahead a few rounds with logic, it is pretty easy to win.



StarriddlerAus*

posted 3163 days ago

Whatever you do,DON'T click the wikipedia address and look at it.



pyrotechnic_lad*us*

posted 3138 days ago

Really, don't.



LogicalRogerAus*

posted 3093 days ago

at above comments. This game is fun. I'm gonna go play it right now.



winner122333Abr*

posted 3083 days ago

i play cheat



elwxxxswimchickAro*

posted 3039 days ago

I love cheat! I'm soo good at ir, but I have so much trouble lying outside of the game (if that makes any sense)



GreyStarrAus*

posted 3018 days ago

i love to play this at school
we call it bull s**t through



kp52Aus*

posted 3009 days ago

I lie to call it you're lying. It means the same though as the more colorful words people call it that I don't wish to speak.



Awesomeman*us*

posted 2955 days ago

This game is so dang fun! In gact, i think i'll play it right now



precious1026Aus*

posted 2941 days ago

Yeah, Boy She's Smart. That game is fun, but the rules sounds complicated. Oh, so you would have to make up a rule for every hand. Each component makes a statement, like I just had an Ace of Diamond, and if you have an Ace of Diamond in your hand, you can challenge the statement, by saying Boy,She's---(smart). Hence, her intelligence is to tell the truth when it's her turn.



gorilladannyAus*

posted 2933 days ago

i can beat this game any day



italiano3362

posted 2928 days ago



inkspell_wiz

posted 2897 days ago

i will own u gorilladanny any place any where



MaiidofHorrorAus

posted 2895 days ago

wheres the link?



dancingd3Aus*

posted 2893 days ago

uuhhhhh, starriddler? i really don't c wats so bad about the wikipedia page. that (according 2 u) "bad word" doesn't even register on my swear scale!



cutygirrlAus**

posted 2836 days ago

DUDE! ME AND MY FRIENDS PLAYED THIS FOR LIKE AN HOUR STRATE lol so much much fun but we call it bull tho lol





posted 2836 days ago

Yeah.. 'cool'



braingle100Aus*

posted 2826 days ago

the name is
BS: Boy Scout!



mir77*us*

posted 2808 days ago



luckythirteenAus*

posted 2784 days ago

Heh, someone once told me that the name of this game was Bubble Skittles.



sageowl3106Aus*

posted 2741 days ago

We call this game "liar"



changhill*us*

posted 2673 days ago

I go by the name BS, and in my opinion it isn't really all that bad a word.



calmsaviorAus*

posted 2661 days ago

Oddly the link to the Wikipedia article contains the "offending" word.



firestarsg

posted 2660 days ago

LOL



miwwAau*

posted 2646 days ago

loveit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



megapig*ph

posted 2643 days ago

how do i play??



peace*tr*

posted 2628 days ago

This game is cool but at my school we saw BS.



Dibbydodatau*

posted 2319 days ago

I call it cheat.



joel092292A*

posted 2248 days ago

How do I plaY?



basketball333

posted 2124 days ago

i couldn't find the link



JJPutzAus*

posted 1987 days ago

At my camp we call it BS tooo
just by different names cuz cussing is prohibited



jlsieracki

posted 1936 days ago

gtfrdshaj :S:S



Abby13

posted 1781 days ago

Do I have to sign up to play it?



dxdynamiteen

posted 1780 days ago

Where is the link to play it?



cnblue0114*us*

posted 1751 days ago

i love this game!!!!! me and my buds call it liar! we play it allt he time at sleepovers! our longest game was like 2 hours long! where's the link though???? I"d love to play it,



dangerouspie101tus*

posted 1731 days ago

This is my most favorite game ever.... all though I call it bluff!!!!!!!



faheem1Apk*

posted 1727 days ago

wtf!!!!!!!!!!!!!
where do i play



koolkiddo*us

posted 1687 days ago

play it wont PLAY!



Smiffs93

posted 1659 days ago

where can i play it?!



Tayerztus*

posted 1082 days ago

it cant ply!!!! that's BS



talaisawsomet*

posted 1065 days ago

we call it B.S. lol



rightbrain**

posted 1062 days ago

We call it as Bluff.





If you become a registered user you can comment on this game.

 




Users in Chat : Ezhilsaha 

Online Now: 17 users and 649 guests

Copyright © 1999-2016 | Updates | FAQ | RSS | Widgets | Links | Green | Subscribe | Contact | Privacy | Conditions | Advertise

Custom Search




Sign In A Create a free account